SKOLE- OG
UDDANNELSESKONSULENT
Med afsæt i min forskning og mine erfaringer som lærer fungerer jeg i dag som skole- og uddannelseskonsulent, og bidrager i skoler og ungdomsuddannelser med foredrag, workshops, kurser og rådgivning for lærere, pædagoger, lærer- og pædagogstuderende, skoleledere, samt unge i uddannelse. Et lille udpluk af mine bidrag er:
Foredrag, workshops og kurser
- Marginalisering og overskridende læring blandt etniske minoritetselever – Dansk BibilioteksCenter
- Diskriminerende adgangskrav på gymnasiet – Danske Gymnasieelevers Sammenslutning (DGS)
- Samarbejde med (minoritetsetniske)forældre i daginstitutioner – Lyngby Kommune
- Kompetencepakke, workshops m.m. - AAU og program for læringsledelse
- Anerkendelse og inklusion i skolen (pædagoger) – Vadgaard Skole
- Social ulighed i skolen – Ranum Skole, Vesthimmerland
- Unge på kanten af uddannelsessystemet – EGU, KL årsmøde
- Motivation i uddannelse – Nyborg Ungdomsskole
- Unges motivation og trivsel i skole og uddannelse – Kalundborg Kommune
- Unge, stress og uddannelsesresiliens – Unge Camp, StressAlliancens Topmøde, Christiansborg, 2017
- Piger i krydspres; unge og stress hos unge elite-fodboldspillere – DBU
- Udsatte unge i uddannelse og betydningen af positive lærer-elev-relationer – VUC, Roskilde
- Udsatte etniske minoritetselever i udskolingen/uddannelse – U&U Øresund
- Mentorordning; en håndsrækning til unge på kanten uddannelse/job – Byg til Vækst, Odense
- Skolen som mulighedsrum for etniske minoritetselever, Helsingør
- Etniske minoritetselever i skolen – Undervisningsministeriets Informationsmøde (UVM)
- Unge, stress og resiliens i uddannelse – Jobcenter Team Unge Helsingør
- Børn, unge og etnicitet i skolen – Ålborg
- Unge, stress og resiliens i uddannelse – Businesss College Syd
- Marginaliseringsprocesser og overskridende læring fra et elevperspektiv – Folkeferiefondens Sommerseminar feriebyen
- Nærvær som betingelse for den professionelle relationskompetence – diverse københavnske skoler og flere øvrige skoler på Sjælland
- De altafgørende lærer-elev-relationer – Ishøj Ungdomsskole
- Gode relationer og færre konflikter – UngeCenter 2610
- Skab positive lærer-elev-relationer – Seminarer.dk
- Unge, stress og resiliens i uddannelse – Business College Syd
- Det delte uddannelsessystem? – Workshop for Mino Danmark
- Forældreinvolvering i børns fællesskabelse – Brønshøj Fritidshjem
- Professionel Relationskompetence – Gentofte kommune
- Unge Motivation og samarbejde – Kollegiet Roesskovvej
- Ungdomskultur i Danmark – Ungekonference, Syddjurs kommune
- Unge og stress – Niels Steensens Gymnasium
- Unge, stress og uddannelsesresiliens – Sund By Netværket, Randers
- De altafgørende lærer-elev-relationer – Sengeløse Skole
- Unge, stress og Uddannelsesresiliens – Sund By Netværket, Lolland
- Ungdom, Ungdomskultur og Udsathed – Karisefonden og Karise Efterskole
- De altafgørende lærer-elev-relationer – temadag, Rundhøjskolen, Aarhus
- Tværfagligt samarbejde på tværs af personale og de unge – SSP/UngHolbæk, Holbæk kommune
- Hvad, hvorfor, hvordan – mentalisering i forandringsarbejde – Landskonference for flerfamiliearbejde
- Unge på kanten af skole og samfund – Social og Sundhedsskolen, Fredericia, Vejle, Horsens
- Inddrag børn og unge som en del af løsningen, Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (UVM)
- Den professionelle relationskompetence – HF-uddannelser på Fyn, Svendborg
- Sort hår og brun hud gør en forskel; også i folkeskolen – SOS Racisme
- Unge i uddannelse: hvordan skaber vi et godt læringsmiljø – Læreruddannelse og HF i Nørre Nissum
- Børn, unge og etnicitet i skolen – Skoleledelsesseminar, Københavns kommunes Børne- og Ungdomsforvaltning
- Professionelles kategoriseringer, forståelser og forventninger og deres betydning for minoritetsetniske elever i skolen – stort kursus- og aktionslæringsforløb, Frederiksberg Kommune
- Unge og motivation – Verdo
- Mangfoldighed i skolen – Børne- og ungdomsforvaltningen, Aarhus kommune
- Skolefravær og Skolekultur – Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (UVM)
- Fra farvede forventninger til chancelighed – Frie Skolers Lærerforening
- Farvel til Farvede Forventninger – Læreruddannelsen, Københavns Professionshøjskole
- Skoleliv og læring set fra et perspektiv af levet (unge)liv – FGU Syd- og Vestsjælland
- Unge, motivation og trivsel – Glamsdalens Idrætsefterskole
- Skolefravær, skolekultur og relationsudvikling – Forum 100%
- Skoleliv og læring set fra et perspektiv af udsat (unge)liv – FGU Skolen HLSS
- Læring med udgangspunkt i den studerende – Zealand Sjællands Erhvervsakademi
- Skolen som mulighedsrum for minoritetsetniske elever – Ledere i Frederiksberg kommune
- Unge, motivation og læring – Viborg Ungdomsskole
- Ledelse og professionsidentitet – ledelsesworkshop, FGU Fyn
- Skolen som mulighedsrum for minoritetsetniske elever – Skoleforvaltningen, Aalborg kommune
Evalueringsundersøgelser